18.8.08

Kort, men vellykka

Liten treningsøkt i dag, bak Theisendammen. Lurte med meg han som egentlig skulle ut å jogge til å gå sammen med oss litt først, for så å overtale han til å være dummykaster/utlegger :-) Trente først på "ut"kommandoen, den sitter bedre nå. Deretter enkel og dobbelmarkeringer. Det som er merkelig er at de første gangene Troja apporterer i hver økt så biter hun ytterst i dummien, slik at hun ofte mister den på vei inn. Utover i treninga blir bittet bedre og opptaket raskere. Hvorfor skjønner jeg ikke.
Midt i dirigeringa kom en løs hund løpende inn på området, Jeg har til nå bare brukt fløyta ved innkalling når jeg har vært 100% sikker på at hun kommer, men tok en sjans, blåste og var utrolig fornøyd da Troja straks kom tilbake til meg:-) Flinke jenta!
Til slutt lang tur i skogen i regnværet, med innlagte små lydighetssnutter.

Ingen kommentarer: