1.3.07

Noen ganger er det all right...

I ettermiddag bestemte jeg meg for å trene på øvelsen "Fritt hopp over hinder". Vi har prøvd dette en gang før - på hundekurset, og det var langt fra vellykket. I dag tok jeg med Troja og en gjerdestolpe (lang, tynn, hvit beregnet på elektrisk gjerde) bort på skolen for å prøve igjen. Laget et hinder av to snøblokker med gjerdestolpen oppå, ca 30 cm høyt. Jeg har vært forberedt på å baklengskjede denne øvelsen, men som den evige optimist tenkte jeg først å prøve en gang fra begynnelsen. Troja startet i utgangsstilling, gikk fint ved fot, hoppet over hinderet på kommando, fortsatte å gå ved fot, og satte seg i utgangsstilling da jeg stoppet. Trodde ikke mine egne øyne, og gjentok øvelsen 10 (!) ganger for å være sikker på at det ikke var begynnerflaks :-) Så nå går jeg å lurer på - hvem har lært henne dette? Etterpå trente vi "Innkalling fra sitt" - som Troja gjennomførte i raskt tempo! Så gikk vi hjem og spiste nybakte boller - deilig med store jenter som har vinterferie og herjer på kjøkkenet:-)

Ingen kommentarer: