11.1.07

Utgangsstilling

I dag har vi trent på to ting; apport og det å få til utgangsstilling. Med nylånt, lett apport gikk jeg optimistisk til verks, men Troja ville det annerledes. Vegra seg veldig, bet såvidt over apporten, men ikke snakk om at hun ville holde den. Tilbød mye annet, sitt, ligg og high-five, dyttet bort apporten med poten, hoppet opp på ryggen min, la seg ned i lekestilling - ja i det hele tatt... La vekk apporten og gikk over til å trene på utgangsstilling. Der gikk det heldigvis mye bedre. Det gikk en liten stund der hun tilbød andre ting, men plutselig skjønte hun hva det var jeg var ute etter! Kjørte to veldig bra økter med 10 repitisjoner, og etter det så jeg lysere på livet igjen!:-)
Denne uka har det ikke vært så mye trening, men har gått mye tur, med innlagt godbitsøk. Kommanderer Troja til sitt, og så legger jeg ut 10 godbiter på et område på ca 3x3 meter. Hun må finne alle før vi går videre. I kveld er det kloklipp på programmet - ikke spesielt populært så der må vi nok være to.

Ingen kommentarer: