24.1.08

Mye hund for pengene

Etter at bloggen min etterhvert begynte å se ut som en sykejournal, er det nå på tide å gå videre :-) At en Toller er mye hund har mange erfart, og jeg synes av og til det er veldig mye av Troja; mye fart, innsatsvilje, mas, sjarm osv. I dag hos dyrlegen fikk jeg konstantert at det også er (for) mye kalk! Da kroppen skulle reparere det brekte beinet ble det til at den sendte for mye kalk til bruddstedet, noe som resulterte i en klump med beinmasse. Kjennes ut som en liten stein... Ved mye aktivitet blir dette et problem i forhold til sener og blodårer som ligger rundt, vevet hovner opp og hun begynner å halte pga smerten. Dette tror imidlertid dyrlegen vil rette seg av seg selv! Tre uker med korte turer og lite fysisk aktivitet er første bud. Dette gjør meg ganske optimistisk og jeg har nå tenkt å fokusere fullt på det vi kan gjøre!

1 kommentar:

Marit sa...

Stakkar lille Troja! Har ikke lest bloggen (eller blogget selv ) på lenge, så dette har jeg ikke fått med meg. Får håpe hun blir bra igjen fort!

Har jo "litt" erfaring med ulike typer skader, og vill hund som skal holdes i ro! Med sist framfot-skade bandt jeg faktisk foten opp i "fatle" (så det engang for lenge siden på en skadet trekkhund) slik at han kunne hoppe rundt på 3 bein og få ut litt energi likevel... Det så ikke ut som det gjorde han noen verdens ting :-)