9.5.07

Trening hele uka :-)

Onsdag, og vi har trent for tredje dag på rad denne uka! Mandag på Lerkendal, i går på Dragvoll der Elisabeth forklarte kvalifiseringsprøven, og vi fikk prøve. Litt rufsete for vår del, men ser at det absolutt er overkommelig med litt trening. Troja er litt for "lett i rompa" ved innkallinga og har en tendens til å tjuvstarte. Fikk et tips av Johanna om at jeg kan trene endel på sitt, bli, gå fra henne, for så å ikke innkalle hver gang, men gå tilbake. Det kan kanskje lære henne å vente litt... I ettermiddag bød naturen på 3 pluss og sludd! og jeg var ikke så veldig ivrig da jeg dro på meg støvlene. Men Troja var opplagt, og vi fikk en fin tur i marka, med øvelser som apport i vann (ja hun tør bare å gå til magen da...), innkalling, springe tulling på golfbanen, bistå greenkeeper Jørn med våronna ved å spise litt gress. Ellers begynte vi på en ny lek, nemlig at jeg tilfeldigvis mister noe på stien (hanske denne gang), stopper opp, ser meg tilbake og kommanderer søk. Etter litt nøling skjønte T poenget og fant raskt fram til hansken. Etter flere turer springende mellom meg og hansken, plukket hun den opp og la den foran meg. Jeg forholdt meg helt i ro og la ikke på noen kommando.
Har du tid så sjekk ut disse artige filmene om Tollere rundt om i verden...
http://www.youtube.com/watch?v=ubanq3hgXrA&mode=related&search=

Ingen kommentarer: